Update on Iran Democracy Promotion Funding

In FY 2006, Congress appropriated no less than $6.55 million (PL 109-102) for Iran and Syria from Democracy Funds (DF) and requested that at least $10 million be spent by the Department on democracy and human rights programs in Iran overall.

Additionally, the Secretary requested $75 million in the FY 2006 Emergency Supplemental for Iran. Congress only appropriated $66.1 million, allocated as follows (PL 109-234):

  • $36.1 million for the Broadcasting Board of Governors (BBG);
    • – $10.274 million in International Broadcasting Operations;
    • – $25.826 million in Broadcasting Capital Improvements.
  • $20 million for democracy programs in Iran through the Middle East Partnership Initiative (MEPI) in the Bureau of Near Eastern Affairs;
  • $5 million for Internet and other interactive programming through the Bureau of International Information Programs (IIP);
  • $5 million for education and cultural exchanges through the Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA).

To date, the Department has obligated approximately $16.05 million for Iran democracy programs from our FY06 regular and supplemental budgets – $11.9 million through MEPI and $4.15 million through the Bureau of Democracy, Human Rights and Labor (DRL). Current programs assist those inside Iran who desire basic civil liberties such as freedom of expression, greater rights for women, a more transparent political process, and broader freedom of the press.

Additionally, $1.77 million has been obligated through the Bureau of International Information Programs, and $2.22 million through the Bureau of Education and Cultural Affairs from the FY 2006 regular and supplemental budgets.

For specific information regarding expenditures by the Broadcasting Board of Governors, please contact the BBG, which has statutory responsibility for overseas broadcasting programs and activities to the Iranian people through Radio Farda, Voice of America-Persian, and Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL).

Current funding supports programs that assist those inside Iran who desire basic civil liberties such as freedom of expression, greater rights for women, more open political process, and broader freedom of the press.

The FY 2008 request includes $75 million for Economic Support Funds (ESF) to be spent on democracy promotion projects in Iran. It is part of the President’s $108.71 million FY 2008 request for Iran that also includes $28.21 million for the Broadcasting Board of Governors (BBG) Voice of America – Persian and Radio Farda programs and $5.5 million in Diplomatic and Consular Program (D&CP) funds. Congress has not yet approved this FY 2008 budget request.

 

 

 

 

http://www.countercurrents.org/leopold110708.htm

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=10431144

Manoto By Reporters Without Borders

This Biography Spread By Reporters Without Borders & Wikipedia

Kayvan Abbassi was born in March 1971 in Sydney, Australia. Kayvan spent his childhood due to his father’s career Fariborz Abbasi,in Australia. His father had gone for ninth anniversary in September 1970 to celebrate the opening of the Baha’i House of Worship in Sydney, with others around the world and there became familiar with James Bryan, who was at the time in charge of Radio Australia and Worked as producer on Radio Australia. Tahmineh Barzegar Kayvan’s mother was working in embassy of Iran in Canberra.

Kayvan Abbassi spent his elementary levels at an Australia Iranian Baha’I’s school in Sydney. His father was working in an Australian media until 1981, with experiences which he had gained in the field and due to Behrouz Abbassi Voice of America’s Persian service operators supports cousin of Faribourz, he came to the United States and start working in the Persian service of Voice of America

His father’s activity at the Voice of America caused to spend his youth in Washington DC and his education as an undergraduate degree in business at the University of New England in Maine State. Difficult conditions of life in America and weak economy of his father cause to grow up diligent.

Ben-Gurion University Scholarship (אוניברסיטת בן גוריון בנגב)in Beersheba, Israel which given ever year to Iranian born Baha’i and encouraging of Sirous Barzegar his uncle which had gone to Israel along with the events of 1978, led Kayvan to go to the Israel and continue his studies.
Kayvan became acquainted with Marjan Eskandari daughter F. Eskandari during his studies and led him to propose marriage to Marjan in 2001 and he get married to her at presence of his family at the House of Worship in Haifa. Later Marjan Eskandari by asking his husband and according to Europeans custom changed her last name to his husband last name.

Kayvan Abbassi spent his higher education in Israel and he had been starting a new life. By offer of his father he came back to America and became as technical director of AZADI TV which was run by his father.After his activity in this channel he was offered to cooperate by Tapesh TV so he worked there for a while. Soon after his activity in these two channels and by facing problems caused closing these channels.

The activity of his father on Voice of America and Azadi TV, led Kayvan and his father to become familiar with many people including Reza Fazeli, Hasan Itemadi and other critics of the Iranian regime. Kayvan’s father in 2003 became familiar with Michael H. Klein, whom was a business partner of Hasan Itemadi for several years. Michael H. Klein was working at DARPA and was about to end of his mission at his job and he was thinking for a businessman for the years after his job. Became familiar with Fariborz and Kayvan Abbassi caused Fariborz and cooperation of his son and investment of Michael H. Klein buy Ten Broadcasting Company in 2003 and launch TV Hustler in Canada by management of Kayvan.

The activity of his father on Voice of America and Azadi TV, led Keyvan and his father to become familiar with many people including Reza Fazeli, Hasan Itemadi and other critics of the Iranian regime. Kayvan’s father in 2003 became familiar with Michael H. Klein, whom was a business partner of Hasan etemadi for several years. Michael H. Klein was working at DARPA and was about to end of his mission at his job and he was thinking for a businessman for the years after his job. Became familiar with Fariborz and Kayvan Abbasi caused Fariborz and cooperation of his son and investment of Michael H. Klein buy Ten Broadcasting Company in 2003 and launch TV Hustler in Canada by management of Kayvan.

Bebin tv was established with investment of Michael and Management of Kayvan in July 2006.

Internet TV of Bebin tv could attract many viewers. He gathering the Iranian talented youth and using Hassan Etemadi’s idea produced different program since each clip to Bebin TV daily had about 20,000 views. But as soon as the site of Bebin TV is blocked by the Iranian government in 2008 the only way to Iranian people were out of reach Iranian users despite growing group Kayvan Abbassi, Bebin Tv failed to grow.

Kayvan wife offered him to meet members of the Raham Harooni Iranian Jewish organizations in London who was a relative of Marjan. He went to London to negotiate with them to support his bussiness.

Also being relative with B. Abbasi (father’s cousin), who worked at the Voice of America’s Persian service and Hasane Etemadi, the uncle’s son of Yasmine Etemad Amini who was a member of Association of Iranian Baha’is of the United States doubled Kayvan’s hope to the future.
Kayvan Abbassi ideas and slogans about television, was much appreciated by them. This talks and meetings with Fariborz and Behrooz Abbasi and Hasan Etemadi caused to offer to launch a new television network by Kayvan.

Bebin TV’s performance in four years, Hustler TV and Kayvan’s ideology in annual meetings of Persian-language media reports in London, could provide financial resources which needed to be covered at this TV by private companies. So he established a television in London in 2009.

In gratitude of Haroony and by agreeing of his father establish this channel after his wife’s name and broadcast Manoto channel by 2010.

The successful operation of broadcasting and ideologists of Manoto TV and by attracting more audiences, many in the government and private investors are attracted in London to this channel. But Kayvan and board of directors of this TV especially his father did not want TV which was set up by a group of young men to be supported by government refused offer of governmental investors. As result they accepted the offer of $ 55 million Robert Mogher Balyuzy, son of Hasan Mogher Balyuzy guy who was considered a private investor, Marjan television company went to a new level of professionalism and became more professional than before.

Palestine papers

The Palestine Papers:  Ahram Online 

The documents show that the PA made unprecedented compromises on Haram Al-Sharif (the compound that contains Al-Aqsa Mosque and the Dome of the Rock, one outer wall of which —known as the Wailing Wall —is of significance to Jews); ceded the right of six million Palestinian refugees to return home (agreeing to the return of a limited quota of 10,000); offered to Israel the annexation of all settlements in East Jerusalem except Har Homa; agreed to land swaps that gave up precious Palestinian territory to Israel; supported Israel’s self-identification as a “Jewish state”; cooperated with Israel against the Palestinian resistance, especially Hamas; made efforts to help the Iranian opposition (the minutes revealed that PA chairman Abbas convinced a Palestinian businessman to give Iranian opposition leader Hussein Mousavi $50m to fund his radio station); and pursued negotiations for the sake of its political survival.

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/2/8/4961/World/Region/The-Palestine-Papers-Chronicles-of-a-death-foretol.aspx

https://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_Papers

 

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/tehranbureau/2011/01/leaked-docs-palestinian-hand-in-iran-politics-mud-flies-in-regime-fracas.html

https://www.theguardian.com/world/palestine-papers-documents/4902

https://www.theguardian.com/world/2011/jan/26/palestinian-distrust-iran-leaked-papers

 

 

درآمد نفتی سال 90 کجا خرج شد؟

کد خبر 391743 تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ – ۲۳:۳۴ ۷۶ نظر چاپ اقتصاد پاسخ آماری به اظهارات جهانگیری؛ 118 میلیارد دلار درآمد نفتی سال 90 کجا خرج شد؟ بهتر بود آقای جهانگیری انتقادات خود به دولت احمدی‌نژاد را متوجه انحراف احتمالی در مصرف 20 میلیارد دلار بودجه سال 90 می‌کرد تا هم به جریان‌های معاند خوراک ندهد و هم از سوی محافل کارشناسی به نظرات غیرکارشناسی متهم نشود. گروه اقتصادی مشرق – اخیرا اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم، در اظهارنظری نسبت به نحوه مصرف 118 میلیارد دلار درآمد نفتی سال 1390 تشکیک کرده بود و از سویی دیگر … Continue reading